Waar is yoga goed voor

Ben je zo stijf? Of ervaar je stress? Of heb je juist last van je rug, nek of schouders? Yoga kan deze of andere ongemakken verlichten of verhelpen.

Geen mens is hetzelfde. Iedereen beoefent yoga met zijn/haar eigen intenties. Beoefenen van yoga brengt kracht, soepelheid en ontspanning in je lijf en je hoofd. Yoga betekent nl. “verbinden”. Verbinden van hoofd, lichaam en ademhaling. Kort opgesomd draagt yoga bij aan:

Lichamelijk:

  • Verhogen flexibiliteit
  • Versterken van spieren
  • Verbeteren van balans en evenwicht
  • Verlichten van spanningen in het lichaam
  • Verbeteren van ademhaling
  • Verbeterde lichaamshouding

Mentaal:

  • Minder stress, meer ontspannen in het leven staan
  • Verbetering van de concentratie
  • Slapeloosheid verminderen
  • Minder prikkelbaar en emotioneel overgevoelig zijn

Door al deze voordelen is yoga is meer dan een uurtje bewegen op een matje, en daarvan profiteer je de rest van de week.

Heb je specifieke klachten, meld het dan van tevoren. Dan kan ik rekening houden met opties.  Ik ben wel yoga-docent, maar geen medisch specialist. Dus twijfel je, dan je kun je ook nog even navragen bij je specialist waar jij rekening mee dient te houden. De lessen volg je op eigen risico.

boeddha-0172